Makanan Morocco

Hssoua Belboula

Hssoua Belboula

Nama tajuk sangat eksotik..hehe. Hssoua Belboula adalah sejenis sup dari barli yang dimasak bersama susu. Ceritanya begini, suami saya baru2 ini demam شفاه الله dan tahun ini je dia sudah demam dua kali. Saya biasanya kalau masa demam memang tak larat nak makan dan takde selera. Semua benda rasa pahit kat tekak dan lidah. الحساء – …

Hssoua Belboula Read More »

Bissara Moroccan Food

Bissara Makanan Maghribi

Saya sebenarnya tak pernah rasa atau cuba makanan Maghribi sebelum berkahwin. Selepas berkahwin baru saya tahu..sedap rupanya masakan Maghribi ni. Masha Allah. Kalau tak, dulu..balik2 makanan Korea, Jepun, Malaysia..turn on repeat mode. 🙂    Post kali ni saya nak cerita tentang salah satu sup dari Morocco / Maghribi bernama Bissara. Sup ni bahan utama dia …

Bissara Makanan Maghribi Read More »

Laban Laben Lben

Laban Laben L’ben

Suami saya suka minum Laban/Laben/L’ben dan saya pula jenis perut antarabangsa yang tidak memilih makanan, asal halal boleh je cuba, jadi saya pun terpengaruh juga la. Untuk kesihatan katanya. Boleh baca kebaikan laban atau ‘buttermilk’ di sini.     Minuman Laban ini saya pernah cuba minum pertama kali sekitar Masjid M30, seperti minuman yogurt, berwarna …

Laban Laben L’ben Read More »