Makanan Maghribi

Tagine ikan sardin

Tagine Ikan Sardin

Macam sebelum ni saya ada tulis resepi Tagine kambing dengan buah Quince. Kali ni saya nak tulis resepi Tagine ikan sardin pula. Seperti biasa, suami la ‘Head-chef’. 🙂 Kali ni kami guna dua jenis ikan..satu ikan sardin yang bersaiz sederhana besar dan satu lagi ikan kecil bernama ‘Boquerones’. Boquerones – ikan bilis Eropah yang besar …

Tagine Ikan Sardin Read More »

Hssoua Belboula

Hssoua Belboula

Nama tajuk sangat eksotik..hehe. Hssoua Belboula adalah sejenis sup dari barli yang dimasak bersama susu. Ceritanya begini, suami saya baru2 ini demam شفاه الله dan tahun ini je dia sudah demam dua kali. Saya biasanya kalau masa demam memang tak larat nak makan dan takde selera. Semua benda rasa pahit kat tekak dan lidah. الحساء – …

Hssoua Belboula Read More »