Spanish Food

Menu del dia Sevilla

Sevilla 2H1M – Bahagian 10: Menu del dia Sevilla

Kali ni saya nak cerita pasal menu del dia. Post ini adalah sambungan dari Sevilla 2H1M – Bahagian 9: Plaza de España. Sebenarnya, saya dah tersilap sebab saya ingat kami makan tengahari ni pada hari kedua kami di Sevilla, rupanya pada hari pertama!      Alahai, takpelah, saya cerita je la k macam mana pengalaman kami cuba …

Sevilla 2H1M – Bahagian 10: Menu del dia Sevilla Read More »

Chorizo3

Huevos Revueltos con Chorizo

Saspen tak tajuk dalam bahasa Sepanyol? 😉 Hehe..tiba2 saya nak menulis dalam bahasa lain pula ke hari ni? Satu hari nanti Insha Allah. Kali ini saya nak cerita pasal Chorizo ataupun dikenali sebagai sosej buatan tangan yang diasapkan atau disalaikan.  Chorizo ni adalah antara makanan kegemaran rakyat Sepanyol dan rata2 dibuat dengan daging khinzir. Tapi Chorizo …

Huevos Revueltos con Chorizo Read More »

Bahan-bahan resepi Gazpacho

Resepi Gazpacho

Post kali ini adalah tentang Gazpacho sejenis minuman musim panas yang berasal dari Andalusia. Sebelum tu.. Alhamdulillah, hari ini sudah masuk Ramadhan hari ke 20. Berbaki 10 hari terakhir, hari yang kita nanti-nantikan iaitu malam Lailatul Qadar; malam yang lebih baik dari 1,000 bulan berada dalam salah satu malam yang 10 ini. Mari sama-sama kita berlumba-lumba …

Resepi Gazpacho Read More »