Spanish Food

Musim buah ceri di Madrid

Musim Buah Ceri di Madrid

Kalau nak makan buah ceri atau dipanggil dengan nama ‘cereza’ – sebut ‘tse re tsa’ sebanyak-banyaknya memang kena datang melawat Madrid atau Spain secara amnya pada pertengahan bulan Jun ke atas. Tapi tu lah..masa ni memang fanas sefanasnya di Madrid sebab dah nak masuk musim panas. Panas dia lain macam tak macam di Malaysia. Musim …

Musim Buah Ceri di Madrid Read More »

Horchata blog banner

Horchata – Minuman Musim Panas di Spain Yang Sangat Sedap!

Setiap kali musim panas datang di Madrid ni memang saya takkan lupa air Horchata ni. Sangat-sangat sedap. “Very the milky” dan menyegarkan! Horchata adalah PILIHAN PERTAMA saya untuk minuman musim panas di Spain. Ada banyak sangat minuman untuk musim panas di Spain. Antara lain adalah gazpacho iaitu salah satu daripada minuman sihat yang sangat terkenal …

Horchata – Minuman Musim Panas di Spain Yang Sangat Sedap! Read More »

Menu sarapan pagi untuk orang Morocco

7 Menu Sarapan Pagi Untuk Orang Morocco

Kalau siapa-siapa yang bakal berkahwin dengan orang Morocco bolehlah tengok menu sarapan pagi untuk suami orang Morocco ni sebagai panduan. Roti dan cafe latte semestinya adalah menu wajib. Kalau ada jus oren yang diperah segar pun lebih baik. Roti baguette goreng Roti baguette atau pun dipanggil Barra di Spain ni memang susah kalau nak cari …

7 Menu Sarapan Pagi Untuk Orang Morocco Read More »