Spanish Food

Menu sarapan pagi untuk orang Morocco

7 Menu Sarapan Pagi Untuk Orang Morocco

Kalau siapa-siapa yang bakal berkahwin dengan orang Morocco bolehlah tengok menu sarapan pagi untuk suami orang Morocco ni sebagai panduan. Roti dan cafe latte semestinya adalah menu wajib. Kalau ada jus oren yang diperah segar pun lebih baik. Roti baguette goreng Roti baguette atau pun dipanggil Barra di Spain ni memang susah kalau nak cari …

7 Menu Sarapan Pagi Untuk Orang Morocco Read More »

Teh Buah Quince

Teh buah Quince (Quince Tea)

Baru-baru ni masa saya pergi beli sayur di kedai sayur milik orang Bangladesh, saya terpandang pada buah Quince. Tiba-tiba teringat pada pasangan dari Azerbaijan yang buat air teh dicampur dengan buah Quince dalam video Youtube mereka dari minit 11:30. So, dapatlah idea untuk buat teh buah Quince tapi saya nak buat ‘style’ Korea..hehe. Malangnya masa …

Teh buah Quince (Quince Tea) Read More »

Kenapa susu kambing bau hamis

Kenapa Susu Kambing Berbau Hamis?

Walaupun susu kambing berbau hamis, ia mengandungi banyak khasiat yang mungkin ramai dah sedia maklum tapi masih tak mampu nak meminumnya oleh kerana faktor baunya. Hamis… Betul ke hamis? Macam mak saya, memang dia tak boleh nak makan daging kambing sebab baunya yang hamis. Memang ada benarnya. Cuma saya hairan kenapa bau hamis ini wujud …

Kenapa Susu Kambing Berbau Hamis? Read More »